قضیه ازدواج ام کلثوم با عمربن خطاب

 طرح شبهه:

شیعیان ادعا مى‌کنند که خلیفه دوم قاتل فاطمه زهرا (رضى الله عنها) است؛ اما کدام‌ عقل‌ سلیم‌ مى‌پذیرد که‌ حضرت‌ علی ‌(رضی‌الله عنه‌) دخترش‌ را به‌ ازدواج‌ قاتل‌ همسر گرامیش‌، فاطمه‌ (رضى الله عنها) درآورد و رابطه‌ دوستانه‌ با او برقرار نماید؟

نقد و بررسى:      «در ادامه مطلب»

ادامه مطلب ...

شهادت حضرت زهرا سلام الله و قضیه سکوت علی علیه السلام

در بخش پیشین مطالبی در مورد مناظرات وبلاگی با یکی از برادران اهل سنت ارائه شد. در تکمیل عرائضم لازم دانستم به دو شبهه وی به گونه ای دیگر نیز پاسخ بگویم و مطلبی دیگر نیز در مورد وحدت شیعه و سنی با وجود این بحث ها می آورم. البته پاسخ این قسمت را از سایت شبهه دریافت نمودم که بسیار جالب و در خور توجه می باشد. ولی در ابتدا شبهه وارده را مطرح می نمایم. ایشان نوشته است:«نه‌ حضرت‌ عمرش به‌ خود جرأت‌ و اجازه‌ می‌داد که‌ با خاندان‌ نبوت‌ آن‌ هم‌ با فرزند طلبی‌ رسول‌الله ص چنین‌ کند و نه‌ حضرت‌ علی‌ با آن‌ شجاعت‌ اسداللهی‌ و با آن‌ قدرت‌ و شوکت‌ روحانی‌ که‌ در وجود قدسی‌ داشت‌، به‌ عمرش مجال‌ می‌داد تا به‌ همسرش‌، دختر رسول‌الله ص صدمه‌ای‌ وارد کند که‌ سقط‌ جنین‌ نماید. خواننده‌ عزیز! به هر صورت اگر این عمل امکان پذیر باشد, سکوت علی بن ابیطالب جای سوال دارد, در جایی که پیامبر فرمودند همیشه از خانواده خود در تمام مراحل محافظت کنید. »  

 پاسخ:                                «در ادامه مطلب»

ادامه مطلب ...

مناظره ی وبلاگی با یک اهل سنت در مورد شهادت حضرت زهرا سلام الله

                                                                                                                              

 چندی پیش طبق روال به سایت های مختلف سر میزدم که وبلاگی نظرم را به سوی خود جلب کرد. وبلاگی از اهل سنت که در پی اثبات کذب بودن شهادت حضرت زهرا سلام الله علیهاو کاذب بودن راویان احادیث این واقعه تاریخی بود و اینکه مثلا آیا می شود چنین حادثه ای رخ داده باشد.مگر می شود عمر و ابوبکر چنین جنایتی کرده باشند و حضرت علی علیه السلام چیزی نگفته باشد و... . این برادر اهل سنت در پی اثبات این نظر خود روایاتی از اهل سنت را که با معیارهای مربوط به خودشان قوی بودند و روایات شیعه را که با ملاک های خودشان ضعیف بود می آورد و آن دسته از روایات اهل سنت را نیز که نظر شیعه را در این مورد تایید و یا حداقل نزدیک به روایات شیعه بود را باز هم با ملاک های مربوط به خودشان در مورد صحیح و غیر صحیح بودن روایات رد می کرد و از شیعه می خواست به دور از توهین و ناسزا جواب او را بدهند!!

ادامه مطلب ...